Bik Bok med Plan

Bik Bok forlenger samarbeidet med Plan International Norge for tre nye år.

Siden høsten 2014 har Bik Bok bidratt med over tre millioner kroner til et jente- og utdanningsprosjekt i Vietnam i samarbeid med Plan International Norge. Nå står Bangladesh for tur.

Emma Gustafsson, markedssjef i Bik Bok, mener at prosjektet #girlsrighttoeducation har innfridd. Og hun er ikke bare imponert over innsatsen hos de ansatte og kundene, men også hvordan hele virksomheten har samarbeidet for å få til disse gode resultatene. 

- Siden Bik Bok er et brand som henvender seg hovedsakelig til jenter, var det naturlig for oss å bidra til å fremme jenters situasjon. Gjennom gode og enkle budskap, tydelig kommunikasjon og bredt eierskap i virksomheten har vi fått til et godt partnerskap og resultater som betyr mye for jentene i Quang Tri i Vietnam, sier hun.

Gustafsson forteller også at ledelsen i Bik Bok og Varner gruppen har hatt et tydelig eierskap i prosjektet, at dette har vært motiverende og avgjørende for at det har blitt så bra.

Bik Bok og Plan International Norge har nå signert en ny tre-års avtale. Denne gangen skal Bik Bok støtte et prosjekt i Singimari nord i Bangladesh. Målet med prosjektet er å styrke unge jenter og samfunnet de lever i gjennom utdanning og dermed forhindre at jentene blir giftet bort mens de ennå er barn.  

- Det er utrolig gledelig at Bik Bok og Plan nå går inn i en ny samarbeidsperiode. Vi ser fram til at mange av barna i Singimari i Bangladesh vil gå en lysere framtid i møte, og at Bik Bok fortsetter det gode arbeidet med å skape engasjement for ansatte og kunder, sier Espen Kristiansen, markedssjef i Plan International Norge.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

21. august 2018