Årets Sponsorbjekt i 2015

Som medlem av Sponsor- og Eventforeningen tilbys du muligheten til å delta på Frokostmøte med Marit Bjørgen, hos SOS-barnebyer.

- Hele livet har Marit Bjørgen kjempet for å bli best på ski. Etter at skikarrieren ble lagt på hylla, reiste hun til Zambia i våres og møtte barn og unge som konkurrerer i en helt annen divisjon, forteller Linda Cecilie Dale, rådgiver næringsliv i SOS-barnebyer Norge.

Linda Cecilie Dale

Juryen ga denne begrunnelsen da Bjørgen ble kåret til Årets Sponsorobjekt for tre år siden:

«Årets Sponsorobjekt har i forhold til sine egne holdninger og verdier skaffet seg få, men relevante partnere. Dette sponsorobjektet leverer alltid på sitt ypperste i alle prosjekter, er troverdig og engasjerer sine sponsorer til å også yte. Dette resulterer i gode resultatendringer og vekst til alle sponsorer. Ved å ta styring over sin egen karriere og et aktivt grep om hvem man ser som relevante samarbeidspartnere skaper sponsorobjektet integritet og oppnår en perfekt fit. Det er ikke rart at denne idrettsprofilen er første enkeltperson noensinne som er nominert som årets sponsorobjekt. Hun har en personlighet det stråler av og en driv som motiverer, og er en klar vinner. Vi gratulerer Marit Bjørgen som Årets Sponsorobjekt».

Marit Bjørgen ble den gang foreslått som Årets Sponsorobjekt av sine sponsorer: Norges Sjømatråd, ASKO, CRAFT, TrønderEnergi og TINE.

I år, på selve FN-dagen 24. oktober, kommer Bjørgen til SOS-barnebyer – for å fortelle om hvorfor barns oppvekst engasjerer henne så sterkt.

- En trygg barndom er avgjørende for vår evne til å lykkes i voksenlivet. Det er Marit Bjørgen et lysende eksempel på, sier Dale.

Frokostmøtet er i regi av SOS-barnebyer og det er gratis. Du melder deg på direkte til SOS-barnebyer HER

Tekst: Julie Skrøder

8. okt 2018