Sponsor- og Eventskolen

Denne er for deg som vil lære om sponsing og event. Eller friske opp kunnskapene.

Det er styremedlemmene i foreningen, Lars Brockstedt Svendsen og Trude Fjærli Linge, som har arbeidet frem Sponsor- og Eventskolens faglige program. (rull ned for fullstendig program)

TA MEG RETT TIL PÅMELDING

- Skolen skal gi en solid og grundig innføring i faget, teoretisk og med praktiske eksempler. Deltakerne skal bli bedre rustet til å velge og til å bruke sponsing og event som kommunikasjonskanal, sier Brockstedt Svendsen.

Programmet er derfor lagt opp til å gi større innsikt, mer kunnskap og spesialforståelse av sponsing og event, samtidig som åstedet for skolen tilrettelegger for gode nettverksmessige forhold.

- Den teoretiske tyngden og den praktiske erfaringen til foreleserne på skolen vil gi grunnleggende forståelse for noen, være en oppfriskning for andre og påfyll for de fleste, sier Fjærli Linge.

Trude Fjærli Linge

Skolen vil forløpe over tre halve dager fordelt på tre uker, med oppstart i slutten av april. Diplom utdeles på slutten av siste skoledag.

- Dette er en fantastisk mulighet til å få relevant dybdeforståelse av et fagområde som er i rivende utvikling. Det er bare å melde seg på, sier Brockstedt Svendsen.

PRAKTISK INFORMASJON
Datoer: Onsdag 26. april, onsdag 3. mai, onsdag 10. mai.
Tid: Kl. 11.30 – 16.00 (starter med lunsj)
Sted: Louise Restaurant & Bar, Aker Brygge
Påmelding: Skolen er fullbooket
Pris: kr 2450 for medlemmer, kr 3950 for ikke-medlemmer
Ikke-medlem, men vil gjerne bli? Les mer HER

PROGRAM SPONSOR- OG EVENTSKOLEN VÅREN 2017:

SAMLING 1, dato: 26. april

En innføring i hva sponsing og event EGENTLIG er. Et teoretisk fundament for fagområdet.

Sponsing -  mulighetenes marked

• Lars Brockstedt Svendsen – Partner Sponsor Insight

Lars har siden 1999 jobbet med sponsing og de faglige utfordringene man i hverdagen møter i fagfeltet. Han holder årlig mange foredrag om sponsing og hvordan dette brukes, og bør brukes.

Event som påvirkningsverktøy

• Johan Klevfors – rådgiver og kreativ produsent Inspiration event communication

Johan er utdannet innen eventmarketing og arrangementsledelse, og har lang erfaring knyttet til hvordan event kan brukes i merkevarebygging, posisjonering, kulturbygging og stedsutvikling.

SAMLING 2, dato: 3. mai

Lov & Rett – Juridiske huskeregler. Hva bør og må en sponsoravtale inneholde og hva må man huske på i forhold til skatt og merverdiavgift

• Pål Kleven og Tomas Kristensen – advokater og partnere i advokatfirma Kleven & Kristensen

Både Pål og Tomas har mange års erfaring i å yte advokatbistand til personer og foretak generelt og til idrettssektoren spesielt, særlig innen optimalisering og forvaltning av markedsrettigheter. Dette inkluderer utforming og vurdering av avtaler/avtaleverk, så som sponsoravtaler. Tomas vil dessuten gå inn på skatt, merverdavgifts- og fradragsproblematikk.

Sponsing i et merkevareperspektiv. Praktiske eksempler med de gode casene

• Jan Blichfeldt – rådgiver/daglig leder i BTF, Blichfeldt Tangen Fjeld, Innsikt

Jan har vunnet utallige priser for sin innsats som strategisk reklamemann og foredragsholder. Han underviser og skriver lærebøker innen markedsføring.

SAMLING 3, dato: 10. mai

Hvordan brukes sponsing og event av norske bedrifter? Strategier og praktiske eksempler fra to av Norges mest fremste innen fagområdene.

•  Eirik Johansen – Markedssjef SpareBank1 Forsikring

SpareBank1 er en av Norges største sponsorer, om ikke den største, og sponser objekter fra de minste på grasrota til de aller største som Norges Skiforbund. Hvordan jobber SpareBank1 med sponsing, hva er deres strategi, hvordan tar de ut resultater fra avtalene. Hør Eirik lette på sløret til en av Norges største sponsorer.

• Kristine Skeie – Senior manager marketing i BDO

Samfunnsansvar er viktig for revisjons- og rådgivningsvirksomheten BDO - lokalt, regionalt og nasjonalt. Dette befester seg i deres sponsorarbeid og aktiveringstiltak. BDO er på lag med norsk idrett, fra bredde til topp – og med Redd Barna. Kristine gir deg innsikt i strategien bak både eksterne og interne eventer knyttet til BDOs sponsoraktiviteter.

Ta meg til PÅMELDING

17. mars 2017