Frokostmøte

- På et eller annet vis lever vi alle av å selge noe til noen. Markedet endrer seg, forbrukerne utvikler seg, de teknologiske mulighetene er mange og vi må ha innsikt til å ta de rette valgene og kommunisere våre fortrinn slik at våre produkter og tjenester selger i dag og i fremtiden. Gjerne kreativt og som historiefortelling, sier Marcus Håkonsen i Sponsor- og Eventforeningen styre.

Temaet for Frokostmøtet er: 

INSPIRASJON OG INNSIKT

"Ett skritt tilbake og to frem – med raus deling, opp og nedturer, endrete handelsmønstre og tilpassete løsninger for salg"

De to styremedlemmene i Sponsor- og Eventforeningen som har ansvar for foreningens Frokostmøter, Øistein Mjærum og Marcus Håkonsen, forteller at de med fjorårets evalueringer friskt i minne også har tilpasset dette Frokostmøtet slik at medlemmenes ønsker om mer tid til prat, nettverk og mingle blir ivaretatt.

- I samme ånd har vi hentet inn noen av Norges beste minglere, nemlig gründer Simen Staalnacke og designer Leif Rune Loen fra relanserte Moods of Norway, som vil dele historien om opp og nedturer fra en jobbhverdag som kan minne om en berg og dalbane for mange, forteller Mjærum.

Håkonsen påpeker at sponsing og event har vært en del av selskapets naturlige markedsføringsmiks og at de nesten utelukkende har kommunisert med kunder og markedet gjennom opplevelsesbasert markedsføring. For dette fikk de foreningens Hederspris i 2016.

- Gutta er ikke redde for å dele det de har lært, så dette er et litt annerledes reisebrev  fra to karer som har vært ute en vinternatt før,  men også sett stjernene. Nå er de i gang på ny – flere erfaringer rikere og fortsatt med stjerner i blikket. De deler sin nye start med oss denne morgenen, sier Håkonsen.

Mjærum og Håkonsen forteller at dette bringer oss rett til det aktuelle temaet for Frokostmøtets andre foredrag, nemlig foredraget om det digitale skiftet der mer og mer handles på nett og  hvordan dette påvirker den fysiske handelen samt hvordan store digitale aktører agerer for å tilpasse seg.

- Her kommer ingen ringere enn Ole Johan Lindøe som er Director Experience Commerce, i Creuna. Siden han lanserte sin første nettbutikk i 1997, har han i snitt lansert og implementert én ny netthandelsløsning per år. Han har dessuten vært konserndirektør for digitalområdet og netthandel i blant annet Elkjøp, Gresvig, Expert, SAS Braathens og undervist på Westerdals i netthandel, merkevarebygging og ledelse. Her har vi mye å hente, sier Mjærum.

Temaer som Lindøe vil berøre er blant annet hvordan få til nyskapende digitale kundeopplevelser og hvordan få til integrering av digitale løsninger med eksisterende drift og å skape ambisiøse netthandelsløsninger i nye markeder.

- For oss er teknologi et redskap som skal nyttiggjøres for å kommunisere, markedsføre og selge de produktene og tjenestene våre medlemmer lever av. Denne morgenen får du tilgang til mye kunnskap, tips og ideer for at du skal kunne ta to skritt frem i en teknologiakselerert hverdag i opplevelsesrik bekledning. Vi gleder oss til å se deg, sier Håkonsen.

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Torsdag 22. mars 201
Tid: Kl. 08.00 – 10.00 (frokost fra kl 08.00, det faglige starter kl 08.30) 
Sted: Det Norske Teatret, Kristian IVs gate 8, Oslo
Påmelding: Innen kl. 12.00 mandag 19. mars, KLIKK HER
Pris: Gratis for medlemmer, kr 950 for ikke-medlemmer
Ikke-medlem, men vil gjerne bli? Les mer HER

 

 

 

Marcus Håkonsen og Øistein Mjærum 
styremedlemmer i Sponsor- og Eventforeningen

 

Frokostmøtet etterfølges av Årsmøte i foreningen, kl. 10.00 - 11.00. Les mer/meld deg på HER