Meny

Fagforum 2. mars 2017

Tre vinnere av Sponsor- og Eventprisen deler!

Ta meg rett til påmelding

Ta meg rett til påmelding

Fagforum er FULLT og derfor stengt for påmelding

Les mer

Evalueringen fra siste Fagforum i fjor høst viste at hundre prosent, (ja, du leste riktig) av deltakerne var fornøyde med både tema og formatet. Nå inviterer vi til årets første Fagforum.

- Vi vet at en så bra tilbakemelding ikke er dagligdags. Derfor kjører vi i gang igjen med å dele, spørre, lære og hygge oss. Fagforum er en passe uformell møteplass for å nettverke, kunnskapsdele og mingle på ettermiddagen, sier Sigrid Tofte Røiri i Sponsor- og Eventforeningens styre.

Rammen til Fagforum er satt ved at flere av vinnere av Sponsor- Eventprisen 2017 kommer og deler med oss: hvordan tenker de, hva gjør de – og hvorfor!

- Her kan du få nyttig og praktisk input om hvordan vinnerne målsetter, planlegger, iverksetter og følger opp. På Fagforum tar vi oss tid til å gå inn i hva som er unikt ved vinnercasene, sier Tofte Røiri.

Denne gang er det de rykende ferske vinnerne av Årets Perle, Årets Kultursponsor og Årets Eksterne Event – representert ved henholdsvis IKEA & Røde Kors, Statoil, NHO & Gyro. Og det er disse som skal dele med oss:

  • Gudrun Lægreid, Internal Communications specialist IKEA
     
  • Ståle Lindbo, Markedssjef Næringsliv og Samfunnsansvar Røde Kors
     
  • Roar Næss, Prosjektleder næringsliv og samfunnsansvar Røde Kors
     
  • Lena Hansen, Seniorkonsulent sponsing Statoil
     
  • Silje Sevendahl, Event- og prosjektleder NHO
     
  • Harald Stokke, Administrerende direktør Gyro

- Vi starter klokken 15 med en rask felles oppstart for deretter å ha gruppeprat i en times tid. Så blir det oppsummering i plenum før vi spanderer et glass på de som vil og kan fortsette praten etter halv fem, forteller Tofte Røiri.


Sigrid Tofte Røiri

Hun legger til:

- Det er bevisst lagt opp til begrenset antall deltakere på Fagforum – nettopp for å legge til rette for en nær dialog i gruppene. Man melder seg på én av de tre gruppene og når det er fullt, ja det er det fullt. Så her har du ingen tid å miste, forteller Tofte Røiri.


PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Torsdag 2. mars 2017
Tid: Kl. 15.00 –16.30, (etter kl 16.30 byr vi på et glass…)
Sted: MESH, Tordenskioldsgate 3, Oslo
Påmelding: FULLT
Pris: Gratis for medlemmer, kr 450 for ikke-medlemmer
Ikke-medlem, men vil gjerne bli? Les mer HER


Om vinnerne 2017
Juryen gir denne begrunnelsen for IKEA, Røde Kors TV-aksjonen og POL for 25 m2 Syria, som ble, Årets Perle:

  • Årets Perle involverer og informerer om et viktig, og dagsaktuelt tema med sterke møter. Budskapet og viktigheten av det forsterkes ytterligere ved at de ved valgt arena også kommer i kontakt med mange barn. Kontraster mellom trygghet og fred, kaos og krig kommer sterkt frem og engasjerer målgruppen. Aldri før har rekrutteringen av bøssebærere gått raskere. TV-aksjonen Røde Kors, IKEA og POL reklamebyrås enkle, men dristige, ide om å bygge opp en krigsherjet leilighet fra Syria på samme måte som IKEAS andre utstillingsleiligheter er enkel, men samtidig utfordrende fordi man leker med det etablerte. Dette er noe juryen vil se mer av og det er med glede de gratulerer 25m2 Syria som «Årets Perle».

Statoil vant kategorien Årets Kultursponsor. Juryen grunngir dette slik: 

  • Årets Kultursponsor har vist imponerende evne til både innovasjon, aktivering og nytekning for å knytte sine kultursponsorater tett mot selskapets helhetlige sponsorstrategi. Partnerskap med kulturaktører som Stavanger Symfoniorkester, TrondheimSolistene, Festspillene i Bergen og Festspillene i Nord-Norge er med på å gi sponsorprogrammet tyngde og attraktivitet hos målgruppen. Sammen skaper sponsoren og deres samarbeidspartnere arenaer for unge musikere og får dem til å blomstre. Musikkstipend og mentorprogram er med på å styrke prosjektet ytterligere. Programmet har gjort denne sponsoren til en sentral aktør innen norsk kultursponsing, og for klassisk musikk spesielt. Det er med glede juryen gratulerer Statoil med deres talentsatsning Morgensdagens Helter som «Årets Kultursponsor».  

Juryen begrunner Årets Eksterne Event, NHO og Gyro for NHO’s Årskonferanse, på følgende måte:

  • Med base i event setter Årets Eksterne Event et svært viktig tema på dagsordenen. Oppdragsgiver har i sammen med eventselskapet lykkes i å utvikle en dynamisk eventstrategi som gjør at de klarer å fornye seg år etter år. Under fjorårets event ble det, med utgangspunkt i temaet "Det nye arbeidslivet", fokusert på å skape unike øyeblikk som også ville gi trykk i sosiale medier. Eventet var lagt opp på en slik måte at man får lyst til å følge med, og det skapte engasjement blant politikere, medier og målgruppen. De utenfor målgruppen ble også revet med i praten og til årets event var det stor rift om plassene. Denne aktøren setter en standard både i sin egen sektor - og som eventarrangør - med kreativt innhold av svært høy kvalitet. Juryen gratulerer NHO og Gyro med NHO Årskonferansen som «Årets Eksterne Event».


Ta meg til PÅMELDING

 

 

Tekst: Hege Mauroy

Dato: 15. februar 2017