Meny

Sponsor- og Eventprisen

Sponsor- og Eventprisen er navnet på spons og eventbransjens årlige store samling med Fagdag, Prisutdeling & Fest.
Det er også navnet på selve Prisen.

Sponsor- og Eventprisen har ti kategorier og skal deles ut årlig. Denne gang skjedde det onsdag 1. februar 2017 - på Grand Hotel.

Prisen, uavhengig av navn, ble opprettet av daværende Sponsorforeningen i juni 2001. Prisen er ett av flere virkemidler som skal bidra til at Sponsor- og Eventforeningens formål om kompetanseutvikling og økt forståelse for sponsing og event blir oppfylt. 

Vinnerne av Sponsor- og Eventprisen 2017, klikk HER

Statuttene for Sponsor- og Eventprisen og de 10 kategoriene ser du HER

SØKNADSSKJEMA til Sponsor- og Eventprisen 2017, alle kategorier, FINNER DU HER

Det er Sponsor- og Eventforeningens hensikt at Sponsor- og Eventprisen skal være en honnør til mottager, være en spore til videre arbeid og til inspirasjon for andre. Sponsor- og Eventprisen skal være en anerkjennelse for dokumentert målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing eller event som kommersielt virkemiddel.

Tidligere vinnere:

Vinnere 2016:
Årets Idrettsponsor: Gjensidige
Årets Kultursponsor: DNB
Årets Samfunnsengasjement: REMA 1000
Årets Sponsorobjekt: Norges Røde Kors
Årets Sponsorkampanje: DNB for Vipps
Årets Innovasjon: NSB, T/A Pol og Inspiration Event Communication for tematogene
Årets Eksterne Event: Arctic Race of Norway
Årets Interne Event: Nordic Choice Hotels' Vinterkonferanse
Årets Perle: Ezinne Athletics
Årets Bransjepris: Sparebank 1 Nord-Norge og Arctic Race of Norway

Arrangementet gikk av stabelen tirsdag 19. januar 2016, i Oslo Konserthus. Se juryens begrunnelser HER

Se bilder og film fra arrangementet, HER

Vinnere 2015
Årets Sponsor: BAMA
Årets Sponsorobjekt: Marit Bjørgen
Årets Event: DNB og VG - for VG-lista til By X
Årets Innovasjon: Plan Norge og Trigger for Stopp bryllupet
Årets SPOT: VG

Vinnere 2014
Årets Sponsor: Simonsen Vogt Wiig – sponser Magnus Carlsen
Årets Sponsorobjekt: Team Extra personell
Årets Event: IKEA, Trigger og Just Cruzin’ Production for IKEA’s kataloglansering med temaet #TaStundenTilbake
Årets Innovasjon (ny): Momentium i forbindelse med Momentium Love
Årets SPOT: Gjensidige

Vinnere 2013
Årets Sponsor: Statoil - for Morgendagens Helter
Årets Sponsorobjekt: Rosa Sløyfe, ved Kreftforeningen og Brystkreftforeningen
Årets Event: IKEA, Just Cruzin’ Production og Trigger for IKEA’s kataloglansering med Tekstileriet.
Årets Kampanje: DNB – for Banken for de unge
Årets SPOT: Moods of Norway

Vinnere 2012
Årets Sponsor: VG
Årets Sponsorobjekt: Nobels Fredssenter
Årets Event: Trigger og Stabburet
Årets Kampanje: SpareBank 1 og Kitchen
Årets SPOT: Ski-VM 2011

Vinnere 2011
Årets Sponsor: Telenor
Årets Sponsorobjekt: Vålerenga Fotball
Årets Event: Hafslund – for sin miljøfestival for barn
Årets Kampanje: Vi Menn
Årets SPOT: Aker

Ingen utdeling i 2010

Vinnere 2009
Årets Sponsor, intern utnyttelse: Statkraft
Årets Sponsor, merkevarebygging: Vital
Årets Sponsor, kampanje: Gilde
Årets Sponsorobjekt: Moldejazz
Årets Event: Arcus og Fieldwork

Vinnere 2008
Årets Sponsor, intern utnyttelse: Reitan Servicehandel
Årets Sponsor, merkevarebygging: Adecco
Årets Sponsor, kampanje: TINE
Årets Sponsorobjekt: Hovefestivalen
Årets Event: Moods of Norway og Just Cruzin’ Production